اگر قصد دارید،تمامی فوت و فن‌های لازم برای طراحی یک دفترکار را بیاموزید حتی به روش مدرن و بدانید که چه باید‌ها و نباید‌هایی را دنبال می‌کند تا آخر این مقاله همراه ما باشید. قبل از آنکه به طراحی دفتر بپردازید نیاز‌های خود‌را تشخیص دهید تا آن‌هارا با مرور زمان برطرف کنید. مثلا از فضاهای موردنیاز،اینکه کدام لخش‌ها باید نزدیک به هم دیگر طراحی کنند و … سپس شروع طراحی داخلی دکوراسیون.

تفکیک تمامی فضاها،دسترسی افراد به آن،حتما دفتر‌کار در مرکز اتاق تعبیه‌شود چراکه به باقی مکان‌ها دید خواهید داشت‌. باز و بسته بودن محیط  دفاتر را مشخص کنید که با قرار دادن درو پنجره ایجاد می‌شود‌ از آنجا که کارکنان نیمی از وقت خود را دردفاتر کارشان می‌گذرانند باید در رأس تمامی اصولی که باید رعایت شود آرامش را قرار داد.

طراحی دفتر کار

 عناصر حائز اهمیت درطراحی دفتر کار بزرگ

اکثرافراد و کارکنان متوجه این قضیه شده اند که راحت بودن و کیفیت مناسب داشتن مبلمان می‌تواند تأثیرهای بسیار زیادی را بر سلامت و افزایش کارشان داشته باشد‌.

نورپردازی

نور یکی از مواردی‌است که تمرکز حین کار را بیشتر می‌کند و علاوه بر زیبایی خاصی که برمحیط می‌بخشد؛ بر تصمیمات، رفاه  کارکنان اثر بخش می‌باشد.

رنگ دکوراسیون

رنگ عنصری‌ است که با ابعاد فضا ارتباط نگاتنگی برقرار می‌کند به‌ عنوان مثال‌ بهتر است در فضاهایی که ابعاد کوچکی دارند، از رنگ های روشن استفاده کرد.و در راه‌روهای منتهی به اتاق‌های کار از رنگ‌های تیره یا تلفیقی از هر دو استفاده کرد.

قسمت پذیرش

از آنجا که هر فردی که وارد دفتر می‌شود، از بدو شروعش با بخشی به‌نام پذیرش روبه رو می‌شود. بنابراین بهتر است که این بخش را با تم رنگی تاثیرگذاری که هارمونی خاصی با بخش ورودی دارد، پوشش دهیم و از تابلو‌هایی که جهت ‌کار یا برند محصولات را نشان می‌دهد استفاده شود.

فضای استراحت

توجه به عناصری همچون نورپردازی، مبلمان متناسب، بهره‌گیری از گل‌ها و گیاهان ترجیحا گیاهان بدون گل که اکسیژن‌ساز هستند، پنجره‌هایی که عایق صدا اند، این بخش را به خوبی پوشش می‌دهد و ایجاد حفظ آرامش می‌کند.

طراحی دکوراسیون دفتر

مواردی برای تزئین دفترکار

بر روی دیودر‌ها مخصوصا در راه رو‌ها از تابلو‌های هنری بهره بگیرید.

مجسمه‌های خاص در طرح‌های کم‌یاب با رنگی در هارمونی فضا‌

ویژگی دفاتر مدرن

فضای دفاتر مدرن اکثرا باز می‌باشند که بیشتر از نور طبیعی بهره ببرید تا جلوه‌ی دفتر جذاب به‌نظر برسد. از دیوارکوب، لوستر‌و لوازم شیشه‌ای بیشتر استفاده کنید.

مطالب مرتبط

طراحی لابی تجاری

نمونه کارهای طراحی لابی تجاری طراحی فضای لابی ساختمان مسکونی (ازگل) طراحی داخلیلابی مسکونی مشاهده همه نمونه کارها ««اگر به دنبال طراحی لابی تجاری خود

ادامه مطلب »

طراحی لابی مسکونی

نمونه کارهای طراحی لابی مسکونی طراحی فضای لابی ساختمان مسکونی (ازگل) طراحی داخلیلابی مسکونی مشاهده همه نمونه کارها لابی ساختمان درواقع فضایی است  که تمامی

ادامه مطلب »