می‌خواهیم در این مقاله به اصول و نکات  طراحی لابی  پنت‌هاوس بپردازیم، تا پنت‌هاوس شما علاوه بر زیبایی بتواند سودمند نیز باشد. چرا که جزئيات در طراحی آن نقش بسیار مهمی دارد. پس تا انتهای مقاله مارا همراهی کنید تا  بتوانید از نکات گفته شده در طراحی بهره کافی را ببرید. همچنین برای طراحی لابی مسکونی نیز می توانید از خدمات ما استفاده کنید. 

ابعاد در لابی پنت هوس

ابعادی که برای لابی پنت‌هاوس، درنظر می‌گیریم،باید به گونه ای باشد که به خوبی بخش‌های مختلف را پوشش دهد چراکه در بدو وردی ساختمان قرار دارد و مرکز ارتباط بین ساکنین می‌باشد. بالابودن متراژ تاثیر بسزایی در پردازش نور رفت و آمد جابجا کردن وسایل قرار دادن لوازم دکوری متناسب با هارمونی بنا و … می‌باشد.

نورپردازی در لابی پنت هاوس

نور پردازی در نشان دادن طرح هر فضایی حائز اهمیت می‌باشد.

نورپردازی می‌توانی به خوبی با انتخاب رنگ متناسب با محیط تلفیق شود.

مثلا استفاده از چراغ‌های ریلی سقفی، لوستر‌های بزرگ‌ و بلوری، دیوارکوب‌های آینه‌ای با سنگی که نقش بسیار مهمی را در منعکس‌کردن نور ایفا می‌کند. همچنین استفاده از پنجره‌های بلند و یا مشبکی.

طراحی دکوراسیون لابی درپنت هاوس

کفپوش‌در طراحی لابی پنت‌هاوس

یکی از مهم‌ترین مواردی که در دکوراسیون لابی باید به آن توجه کرد؛نوع کفپوش است که بیشتر کفپوش مورد استفاده، کفپوش سنگی می‌باشد. مانند سرامیکی، سنگی، پلاستیکی و…

که سنگ از گرانبها‌ترین آن‌ها می‌باشد البته نه تمامی انواع سنگ‌ها. هم مقاومت دارد و هم زیاد نیازی به تعویض ندارد، نظافت سریع   آسان است،هم منتقل‌کننده‌ی گرما و هم تنک کننده در فضا تابستان می‌باشد. از این بین سنگ‌های گرانیتی،از مقاوم‌ترین‌آن‌ها می‌باشد. اما سنگ‌های تراورتن مقاومت کمتر،تحمل سرما   گرما را نیز ندارد و اصلا برای کفپوش مناسب نیست اما سنگ مرمریت از گرانبهاترین نوع سنگ برای کفپوش می‌باشد که مقاوم‌ترین نوع آن نیز هست.

دیوارپوش ور طراحی لابی پنت‌هاوس

دیوارپوش متناسب باهارمونی بنا و طیف رنگی به‌کار برده شده،از اهمیت چشم گیری در زیبایی و تأثیر گذار بودن لابی بر مراجعان و بازدید کنندگان برخوردار می‌باشد.

مثلا تلفیقی از ورق‌های سنگی با نورپردازی قوی همچون سبک کلاسیک، یا تلفیق آن با آجری البته همراه  با رعایت تناژ رنگ ها و بافت بنا که حسی نوستالژیک را به بیننده القا کند.یا استفاده از فوم‌های فشرده، همچنین پوشش‌های سلولزی که از الیاف طبیعی منشاء می‌گیرد و عایق صوتی نیز هست و مقاومت در برابر ضربه ناشی از برخورد وسایل را دارد.

لابی پنت هاوس

مبلمان در طراحی دکوراسیون لابی پنت‌هاوس

نوع چینش مبلمان بر اساس طیف رنگی به کار برده شده در بنا و لوازم دکوری بسیار مهم می‌باشد،چرا که تأثیرگذاری آن را صدها برابر بیشتر از قبل می‌کند.

به عنوان مثال؛مبلمان‌های سه نفره را در مرکز یا رأس لابی در ضلع‌های مقابل  قرار دهید و مبل‌های تک‌نفره را در گوشه‌های لابی که صد راه بخش‌های دیگر نباشد بگذارید. این مبلمان هم می‌تواند بسیار شیک و گرانبها طبق آخرین متدود‌های روز باشد،هم می‌تواند ساده باشد اما از آنجایی که ساکنان پنت‌هاوس از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند بهتراست در طراحی لابی آن اشیاء گرانبها و شیک و مدرن را به کار ببرید.

انتخاب تم رنگی

در طراحی دکوراسیون لابی پنت‌هاوس می‌توان از طیف‌های مختلف خنثی تیره و روشن یا تلفیق هرسه با تاژ‌های متناسب استفاده کرد؛ به عنوان مثال تم‌های رنگی تیره شامل قهوه‌‌ای تیره، آبی نفتی، سیاه یا تم‌های رنگی روشن و خنثی مانند: نقره‌ای، سفید، خاکستری، آبی آسمانی

اما در این بین بیشتر سبکی که در پنت‌هاوس مدنظر طراحان می‌باشد، سبک مدرن است. که در آن از طیف رنگ‌های نقره‌ای، سفید، خاکستری، طوسی استفاده می‌شود و به راحتی می‌توانید با تلفیق این‌رنگ‌ها با بافت بنا طراحی شیک ولاکچری داشته باشید.

بخش نگهبانی در لابی پنت‌هاوس

برای راحتی ساکنین و ایجاد امنیت و آرامش از دستبرد ‌های افراد سودجو به دلیل وجود اشیاء گرانبها و افراد مهم در ساختمان حتما باید در بدو توجه به طراحی سایر بخش‌ها،نگهبانی را مورد توجه قرار داد و لوازم مورد نیازش را فراهم کردتا بتوان با اینکار آرامش را برای ساکنین پنت‌هاوس ایجاد کرد. لوازم مورد نیاز میزو صندلی راحت،وسایل مخابراتی،سیستم و دوربین‌های مخصوص،همچنین دسترسی‌اش به سایر بخش‌ها…

مبلمان در طراحی دکوراسیون لابی پنت‌هاوس

نوع چینش مبلمان بر اساس طیف رنگی به کار برده شده در بنا و لوازم دکوری بسیار مهم می‌باشد،چرا که تأثیرگذا

استفاده ه ار گل و گیاه در طراحی پنت‌هاوس

گل‌ها و گیاهان نماد انرژی مثبت هستند و چه بسا که در لابی بخشی را چه به‌صورت روباز چه سر بسته همانند سایر بخش‌ها برای گل‌ها و گیاهان در نظر داشته باشیم که هم جلوه زیبایی به فضا ببخشند و هم حس خوبی را به ساکنین منتقل کند.

همچنین می‌توان از آن‌ها به صورت پراکنده در لابی نیز استفاده کرد.

اشتباهات رایج در طراحی لابی پنت‌هاوس

  • استفاده از رنگ‌های تیره و کوچک نشان دادن فضای لابی
  • استفاده زیاد از لوازم دکوری به گونه‌ای که رفت و آمد برای ساکنین مشکل باشد
  • نورپردازی بسیار قوی که طراحی را توجه را از سبک طراحی دور کند
  • جدا کردن بخش نگهبانی از لابی به دلیل ایجاد تفاوت در آن

جمع بندی

  • مکان مناسب برای لابی اکثرا در طبقه‌ی همکف می‌باشد.
  • و چون ارتباط بین ساکنین را پررنگ‌تر می‌کند باید در طراحی آن نهایت سلیقه و دفت را به خرج داد
  • بسیاری از طراحان برای زیباتر نشان دادن بنا از سنگ‌های مرمر استفاده می‌کنند اما سنگ مرمرباوجود درخشش زیبایی و قیمت بالایی که دارد،سریع گرد‌خاک به تود می‌گیرد و از همه مهم‌تر مقاومتی در برابر ضربه ندارند.
  • می‌توان برای زیباتر نشان دادن کف لابی از کفپوش‌هایی با طرح چوب نیز استفاده کرد
  • می‌توان هردو سبک یعنی مدرن و کلاسیک را باهم تلفیق کردو طراحی متفاوت را به ارمغان آورد.