نمونه کارهای طراحی لابی اداری

چگونگی طراحی لابی اداری

طراحی محیط‌های داخلی به خصوص طراحی لابی اداری و طراحی لابی مسکونی مشکل شده به‌خصوص طراحی داخلی محیط‌های اداری که از مهم‌ترین طراحی‌ها به شمار می‌رود.چه بهترکه این طراحی به‌روش مدرن انجام شود و تاییر خود را بیشتر از قبل ایفا کند.

که ورودی اولین بخشی‌است که در بدو شروع رخ‌نمایی می‌کند وچون متناسب بودن و جذاب بود لابی اداری در جذب مشتری‌ها تاثیرات فراوانی دارد بهتر است که نکات آن‌را در طراحی جدی بگیرید پس پیشنهاد می‌کنم که تا آخر مقاله همراه ما باشید تا تمامی نکات لازمه را برایتان توضیح دهیم.

ورودی لابی اداری

ورودی لابی اداری را سعی کنید به‌گونه‌ای متفاوت و کار آمد طراحی کنید،چراکه باید بتواند در اولین نگاه مخاطب یا مراجعه‌کننده را جذب کند.

تابلوهایی برای هدایت افراد از لابی به بخش‌های مد نظرباید قرار داد

دسترسی به نقاطی همچون آسانسور،سرویس بهداشتی و … را نشان دهید.

طراحی لابی اداری

نور پردازی لابی ادارای

نورپردازی در این نوع لابی می‌تواند بسیار ساده اما تأثیرگذار باشد از پرده‌هایی با رنگ روشن،ترجیحا سفید رنگ استفاده کنید.از آباژور‌ها یا نور‌های خطی و هالوژن همچنین،لوستر‌های سقفی نیز استفاده کرد.

و از آنجا که سقف لابی باید بلند باشد؛می‌توان از چراغ‌کوب‌های کوچک و بزرگ چه به سبک مدرن و چه به سبک کلاسیک استفاده کرد.

کفپوش‌های اداری

از آنجا که رفت و آمد در لابی‌های اداری بسیار زیاد است،کفپوش‌هاباید از استحکام و مقاومت کافی برخوردار باشند.رنگ آن تیره نباشد،از فرش و کفپوش پلاستیکی استفاده نشود. اکثرا از سنگ یا سرامیک سفید رنگ یا طوسی روشن استفاده شود.

دیوارپوش

برای دیوارپوش در لابی‌های ادارای بهتر است از رنگ‌روغن یا کاغذ دیواری‌های ساده در رنگ‌های رسمی و روشن استفاده شود متناسب با هارمونی بنا،که هم فضا را بزرگ‌تر نشان دهد و هن منعکس‌کننده‌ی نور باشد .

طراحی لابی اداری

مبلمان در لابی اداری

مبلمان راحتی یا کاناپه همراه میز برای قرار دادن مجلات یا روزنامه‌ها که مراجعین هنگام انتظار از آن‌ها بهره ببرند بهتر است که رنگ مبلمان تیره یا در رنگ‌های سفید ،سورنه‌ای،سبز تیره یا قهوه ای و چرمی باشد که راحت‌تر هم پاک شود.

همچنین محکم و مقاوم تیز باشند

نگهبانی در لابی اداری

بخشی مهم در لابی اداری جهت کنترل کردن رفت‌‌آمد‌ها ،چک‌کردن دوربین‌های مخفی وسایل ارتباطی لازمه و همچنین میز پیشخوان و صندلی، سیستم جهت بررسی کردن تصاویر ضبط شده همچنین باید در مرکز لابی و ورودی قرار گرفته باشد و به تمامی بخش‌ها دید کافی را داشته باشد.

جمع بندی

  • مبلمان را جوری انتخاب کنید کا قابل شستشو باش حتما میز نمشی را به گونه‌ای قرار دهید که ارتباط مراجعین با او راحت باشد.
  • یک صفحه‌ی نمایش جهت سرگرمی مراجعین یا نشان دادن اطلاعات لازمه
  • استفاده از لوگو، عکس و بنرهای لازمه جهت جذب بازدید‌کنندگان