««اگر به دنبال طراحی لابی تجاری خود هستید حتما تا اخر این متن همراه ما باشید. طراحی لابی تجاری از جمله مهم ترین بخش های  طراحی های ساختمان تجاری  است. لابی اولین چیزی است که وقتی افراد وارد ساختمان می شوند با آن مواجه خواهند شد؛ بنابراین زیبایی و طراحی منحصر به فرد آن می تواند زیبایی ساختمان شما را دو چندان کند.

بنابراین باید اهمیت ویژه ای به آن داد اما جای هیچ نگرانی نیست در ادامه  به شما توضیح خواهیم داد که برای هر بخش چه نکاتی را باید در نظر گرفت تا بهترین طراحی لابی را داشته باشیم همینطور شما می توانید برای مشاوره طراحی لابی تجاری خود با ما در ارتباط باشید. »»

ما باید قبل از طراحی که برای لابی در نظر گرفته‌ایم، به یک‌سری نکات هم توجه داشته باشیم مثل: کفپوش‌ها و جنس آن‌ها، کاغذ دیواری مورد استفاده، نوع مبلمانی که به‌کار می‌بریم، فضاسازی مخصوص برای نگهبانی و نشیمن لابی و … ««که در ادامه مفصلا درباره هرکدام صحبت خواهیم کرد.»»

ابعاد لابی تجاری

ابعادی که برای لابی تجاری در نظرگرفته می‌شود، باید به اندازه‌ای باشد که بتواند ظرفیت افرادی که برای انجام کارهایشان وقتشان را در آن‌ بخش می‌گذرانند؛ داشته باشند. همچنین از چشم انداز خوبی هم برخوردار باشد. چون تاثیر بسیار زیادی بر سطح درآمد دارد.

ورودی لابی تجاری

در این زمینه این سبک بناست که تعیین می‌کند، ورودی لابی باید چگونه باشد.

ورودی لابی باید داری بخش‌هایی همچون: فضای پذیرش، محل نشیتن، نیاز و تعاملات مراجعان در موقعیت‌هایی متناسب.

باید از پردازش نور جذاب و قدرتمندی برخوردار باشد.

طراحی لابی تجاری

نور پردازی لابی تجاری

برای برقراری حفظ آرامش و تاثیرگذاری هرچه بیشتر، بهتر است که به نورپردازی لابی توجه خاصی شود؛ چراکه انتخاب نورپردازی درست مثل لوستر‌های مدرن و بلند هارمونی خاصی را با فضا به وجود می‌آورد و نمای کلی لابی را به زیبایی نمایش می‌دهد.

کفپوش و دیوارپوش لابی تجاری

جنس مواد به‌کار برده شده در کفپوش‌ها و دیوارپوش بسیار مهم است؛ چو رفت و آمد درآن مکان، بسیار زیاد می‌باشد و امکان بی‌رنگ و رو شدن و آسیب دیدنش را بالا می‌برد. البته در صورتی که از کفپوش نامناسب مثل “سنگ گرانیتی” استفاده شود.
بهترین چیزی که می‌توان برای کفپوش پیشنهاد کرد سنگ است.

دیوارپوش ها در لابی تجاری

برای دیوارپوش هم می‌توان از کاغذ دیواری های مخصوص در طرح‌های متناسب با هارمونی بنا استفاده کرد و چه بهتر اگر سه بعدی باشد.
چراکه در پردازش نور بسیار حائز اهمیت اند.

سقف لابی تجاری

سقف لابی ار آن جهت دارای اهمیت است که انعکاسی از بنا را نمایش می‌دهد، باید متناسب با آن انتخاب شود؛و ارتباط تنگاتنگی با پردازش نور در محیط دارد. بهتر است تلفیقی از مدرنیت و کلاسیک باشد.

نشیمن لابی تجاری

چون افراد موقع انتظار و یا استراحت باید مدتی را در لابی صرف کنند، باید حتما مکانی که با مبل‌های راحتی پوشش داده شده است در نظر گرفت تا در زمان استراحت یا انتظار از آن بهره ببرند و تاثیر بسزایی بر حفظ آرامش و صد البته درآمدزایی خواهد داشت.

طراحی لابی تجاری

کفپوش های متناسب برای لابی مسکونی

چون رفت و آمد و سایش در لابی بسیار زیاد می‌باشد و ممکن است بعد از مدتی به دلیل گردوغبار و استفاده مداوم دچار آسیب شود بهتر از از سنگ بجز سنگ گرانیتی  و پیشنهاد ما استفاده از اپوکسی یا سرامیک است.

اشتباهات رایج در لابی مسکونی

استفاده از مجسمه‌های متنوع و زیاده روی در جای گذاری‌اشان
استفاده زیاد از رنگ‌های تیره و نامتناسب با بنا که فضا را کوچکتر و پراز انرژی منفی  می‌کند
طراحی مکان نامناسب و دوراز لابی برای نگهبانی
قرار دادن مبلمان در مسیر ورودی یا عبور ساکنین
تعدد بالای لوازم و پر کردن فضا در صورت کوچک بودن فضا

جمع بندی

  • اگر برای طراحی لابی مسکونی طرحی کلاسیک مدنظر دارید بهتر است از لوستر‌های بلوری و بزرگ که شکوه فضا را بیشتر می‌کنند استفاده کنید.
  • از چوب و مور مخفی نیز می‌توان در طراحی لابی مخصوصا در طراحی سقف استفاده نمود.
  • و اگر فضایی متنوع را برای لابی مسکونی مد نظر دارید بجز توجه به طراحی بدنه، سقف و یا کف سازی که ممکن است ساده باشد با استفاده از چندین رنگ که هارمونی متناسبی باهم ایجاد می‌کنند در مبلمان،لوستر حتی مجسمه‌‌های مورد استفاده بسیار کارآمد است.
  • اکثر لابی‌ها در طبقه‌ی همکف طعبیه می‌‌شود.
    دیوار کوب های گیاهی با زمینهکی چوب قهو‌ه‌ای یا آینه‌ای نیز در  طراحی لابی زیبایی خاصی ایفا می‌کند.

مطالب مرتبط

طراحی لابی تجاری

نمونه کارهای طراحی لابی تجاری طراحی فضای لابی ساختمان مسکونی (ازگل) طراحی داخلیلابی مسکونی مشاهده همه نمونه کارها ««اگر به دنبال طراحی لابی تجاری خود

ادامه مطلب »

طراحی لابی اداری

نمونه کارهای طراحی لابی اداری طراحی فضای لابی ساختمان مسکونی (ازگل) طراحی داخلی طراحی مغازه لباس بچه گانه (بازار مولوی) طراحی داخلی طراحی پلان پروژه

ادامه مطلب »